Thema- en informatiesessies

Informatiesessies over mentale gezondheid, weerbaarheid, grenzen aangeven en bewaken, pesten en emotieregulatie.

Thema- en informatiesessies voor

scholen, ouders en leerlingen

Voor scholen, ouders en leerlingen bieden wij op maat gemaakte thema- en informatieavonden rondom bijvoorbeeld mentale gezondheid, weerbaarheid, groepsdynamiek en andere relevante en actuele onderwerpen. Of het nu gaat om een ouderavond, een studie- of themamiddag voor leerlingen, of een sessie voor het onderwijsteam, wij bieden praktische inzichten en handvatten die direct toepasbaar zijn in de dagelijkse praktijk.


Ons aanbod:

  • Thema- en informatieavonden voor ouders en leerlingen:

Gesprekken over mentale gezondheid, weerbaarheid, omgaan met stress, sociale vaardigheden, uitdagingen in het ouderschap (grenzen stellen, praten met je puber) en andere actuele thema’s.


  • Op maat gemaakte sessies voor het onderwijsteam:

Studiedagen, workshops of individuele coaching voor leerkrachten, mentoren en docenten. We kijken systemisch naar gedrag, groepsdynamiek en bieden handvatten voor persoonlijke en professionele ontwikkeling.


  • Groepstrainingen op school; werken aan weerbaarheid, sociale vaardigheden en groepsdynamiek


Wanneer de groepsdynamiek is verstoord, of er sprake is van onrust, buitensluiting, conflicten of pestgedrag en er is een gevoel van onveiligheid, kan een groepstraining verandering brengen. Met de klas werken we aan weerbaarheid, sociale vaardigheden en groepsdynamiek.


De trainingen kunnen zowel op school als in onze praktijk worden verzorgd, afhankelijk van de vraag van wat het beste past bij het kind of de groep.


Interesse in een thema- of informatieavond voor uw school of ouders? Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek over de mogelijkheden. Samen kunnen we een programma samenstellen dat het beste past bij jullie wensen.

Workshops over mentale gezondheid en weerbaarheid

Martin Plaat - Better Together Coaching

Als maatschappij lopen we continue achter de feiten aan. We gaan pas wat doen als een kind is vastgelopen. We doen collectief te weinig aan preventie. Kinderen helpen voor zij vastlopen is in veel opzichten veel effectiever en uiteraard tienmaal fijner voor het kind